1. Normaalin myyntipaikan hinta on 31 €/viikko, 56 €/2 viikkoa tai 100 €/4 viikkoa. Ison myyntipaikan hinta on 41 €/viikko, 66 €/2 viikkoa tai 110 €/4 viikkoa. Lisäpäivän hinta on 5 €/vrk (iso paikka 7 €/vrk). Ensimmäisen vuokra-ajan maksu maksetaan etukäteen kassalla. Tarjoushintoja ei voi hyödyntää takautuvasti. Myyntiviikko on seitsemän (7) aukiolopäivää.

2. Normaalin VIP-paikan hinta on 41 €/viikko (iso paikka 51 €/viikko). VIP-paikkaan kuuluu päivittäinen siivous. Kuvaamme sosiaaliseen mediaan myös näillä paikoilla olevia tuotteita. Vuokrasopimuksesi jatkuu automaattisesti VIP-paikkana 41 €/viikko (iso paikka 51 €/viikko), mikäli et ilmoita halustasi jatkaa sopimusta toisin.

3. YKKÖSBASAARILLA ON KÄYTÖSSÄ MYYNTIPROVISIO. Kaikista myyntituotoista peritään 4 % provisio. Esimerkki: 100 € = 4 € provisio.

4. YKKÖSBASAARILLA ON KÄYTÖSSÄ MYYNTITAKUU. Mikäli myyntituottosi eivät kata pöytävuokraasi, maksamme erotuksen! Myyntitakuun ehdot löydät seuraavalta sivulta.

5. Kun haluat päättää vuokrasopimuksesi, sinun pitää ilmoittaa siitä erikseen vähintään 2 vrk etukäteen AUKIOLOAIKANA. Vuokrasopimuksesi jatkuu automaattisesti viikolla, jos et itse päätä sitä. Seuraavan viikon vuokra veloitetaan automaattisesti saldostasi.

6. Jos haluat nostaa käteisellä rahaa myynnistäsi, sinun täytyy sopia siitä erikseen henkilökunnan kanssa. Yli 100 € tilitykset maksetaan pääsääntöisesti pankkitilille (IBAN).

7. Vuokralainen pitää itse myyntipaikkansa siistinä. Halutessasi voit myös hyödyntää siivouspalveluamme. Siivouspalvelun hinta on 3 €/vrk.

8. Vuokrasopimuksesi päätyttyä sinun täytyy tyhjentää ja siivota myyntipaikkasi tuntia ennen sulkemisaikaa. Ma–la klo 17.00 ja su klo 15.00. Tyhjentämättömästä myyntipaikasta perimme 15 € tyhjäysmaksun.

9. Myyntipaikkaan sisältyy 1 tarra-arkki (30 kpl) hintalappuja. Isoon myyntipaikkaan sisältyy 2 tarra-arkkia hintalappuja. Hintalaput ovat viivakoodillisia. Lisää arkkeja saa kassalta hintaan 0,50 €/arkki. Hintalappuarkit tulostetaan aina Basaarilla. Viivakoodien avulla voit seurata myyntiäsi netissä reaaliajassa. Hinnoittelussa käytetään ainoastaan Basaarilta tulostettuja viivakoodillisia hintalappuja.

10. Jos muutat jonkun tuotteen hintaa tai tuotekuvausta, sinun täytyy korvata vanha hintalappu uudella! Emme myy tuotteita, joissa tuotekuvaus tai hintatiedot ovat puutteelliset tai epäselvät.

11. Tuotteet, jotka löytyvät ilman hintalappua tai myyntiajan päättymisen jälkeen, säilyvät meillä 7 vrk, jonka jälkeen lahjoitamme ne hyväntekeväisyyteen.

12. Aikuisviihdettä, elintarvikkeita, käytettyä kosmetiikkaa ja alusvaatteita, piraattikopioita ja teräaseita ei saa myydä asiakkaan toimesta. Kaikkien myytävien tuotteiden täytyy olla laillisia.

13. Kaikki myymäsi tavarat ovat omalla vastuullasi. Ykkösbasaari ei ole vastuussa rikkoutuneista tai hävinneistä tuotteista. Turvataksemme myyjiemme omaisuuden meillä on tallentava valvontajärjestelmä sekä hälyttimiä. Hälyttimet ovat ilmaisia, jos hälytettävä tuote maksaa 10 € tai enemmän. Muulloin perimme hälyttimistä 0,50 €/kpl.

14. Voit myydä tuotteita myös vitriinistä provisiota vastaan. Vitriiniin meneviin tuotteisiin tehdään oma sopimuksensa sekä hintalaput. Myydystä tuotteesta perimme 10 % välityspalkkion.

15. Ykkösbasaari ei korvaa palo-, savu- tai vesivahingoittuneita tuotteita.

16. Jos myyt tuotteita yrityksesi nimissä, sinun täytyy ilmoittaa meille Y-tunnuksesi.

MYYNTITAKUUN EHDOT

Ykkösbasaari tarjoaa myyntitakuun kirpputorimyyjille. Mikäli myyntituottosi eivät kata pöytävuokraasi, maksamme erotuksen! Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa, että haluat myyntitakuun voimaan – mikäli ehdot täyttyvät, saat rahat aina takaisin pyydettäessä.
Myyntitakuu on voimassa vain ensimmäiset kaksi viikkoa.

1. Hinnoittele kaikki tuotteet Kirppari-Kallessa. Myyntitakuun edellytys on, että myydyistä tuotteista jää tieto myynnin seurantaan tuotteen kuvauksen kera. Pelkkä tuotteen hinta EI riitä. Henkilökunnan täytyy voida tarkastella mahdollisen hyvityspyynnön syitä.

2. Pidä myynnissä vain hyväkuntoisia ja ehjiä tuotteita. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä pitää tarkoituksellisesti huonokuntoista ja myyntikelvotonta tavaraa myynnissä.

3. Pidä kirpputoripöytäsi hyvässä järjestyksessä ja siistinä. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä pitää myyntipöydän tarkoituksellisesti epäjärjestyksessä tai liian täynnä.

4. Hinnoittele tuotteesi kirppariystävällisin hinnoin. Sopiva ohjenuora on noin 10–30 % tuotteen OVH hinnasta, riippuen tuotteen kunnosta. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä hinnoittelee tarkoituksella tuotteensa selvästi ylä- tai alakanttiin niin, että myyntituottoja ei sen takia kerry.

5. Pidä tuotteesi myyntipöydässä koko varatun myyntijakson ajan. Myyntitakuu ei päde, mikäli kirpputorimyyjä on estynyt tuomaan tuotteitaan myyntiin varattuna ajanjaksona eikä peruuta pöytävarausta ajoissa. Tuottotakuu ei päde, mikäli kirpputorimyyjä kesken myyntijakson poistaa tavarat myynnistä, vaikka hän ilmoittaisi siitä henkilökunnalle.

6. Nyrkkisääntö on, että mikäli tuotto on suurempi kuin pöytävuokrat, erotusta ei hyvitetä. Hyvitys lasketaan myyntiprovision perimisen jälkeisestä summasta, eli asiakkaan tuotosta.

1. The price for the normal sized marketplace is 31 €/1 week, 56 €/2 weeks and 100 €/4 weeks. The price for the larger marketplace is 41  €/week, 66 €/2 weeks and 110 €/4 weeks. The price for one extra day is 5 €/day (for larger marketplace 7 €/day). You must pay at least one sale week (31 €) in advance. If you want to use our 2 or 4 weeks offers, it must be paid at once. One sale week is seven (7) working days.

2.VIP-SERVICE includes daily marketplace´s cleanup. The VIP-Service costs 41 €/week for normal sized marketplace and 51 €/week for larger sized marketplace. We post pictures to our social media from each VIP-service tables. VIP contract will renew every week unless you tell us os otherwise.

3. YKKÖSBASAARI IS USING A SALES COMMISSION. We charge 4% of all sales revenue. Example: 100 € = 4 € commission.

4. YKKÖSBASAARI IS USING A SALES GUARANTEE. If the sales proceeds don’t cover your rent, we will pay the difference! You will find the terms and conditions on the next page.

5. When you want to end your contract, you have to let us know AT LEAST TWO WORKING DAYS IN ADVANCE. Your contract will automatically renew for a week IF YOU DON’T TERMINATE IT YOURSELF. Next week´s rent will be automatically charged from your profits.

6. If you want to withdraw your profits in cash, you must agree with our staff beforehand. Over 100 € payments will be mainly paid via bank transfer (IBAN).

7. Renters are responsible for the cleaning of their place. Our cleanup service is 3€/cleanup.

8. Once your contract is over you must clean and clear your table a minimum of one hour before closing. (mon–sat by 5 pm and sun by 3 pm). We charge a cleaning fee of 15 € for uncleared places.

9. Your contract includes 1 sheet (30 pcs) of adhesive price tags. Extra sheets are 0,50 €/sheet. The pricetags include barcodes, which makes it easy to follow your sales real-time in Kirppari-Kalle app. Pricetags are only printed in our store. This is the only allowed pricetag method.

10. If you change the price or the description of the product, you must replace the old price tag with a new one.

11. Products that are found without a pricetag or after one´s sales period is finished, will be held by us for 7 days. After that they will be donated to charity.

12. Adult entertainment, used cosmetics, underwear, pirated copies, knives etc. are not allowed for sale. All products that are being sold need to be legal.

13. The customer is responsible for their products. Ykkösbasaari is not indemnified for broken or lost items. To ensure our seller’s property we have security camera system in the shop and different types of security tags that can be put for free on items worth 10 € or more.

14. You can sell more valuable/sensitive products in our display case. The commission for these items is 10%. Each client can have 3 items at once in the display case. Display case items will have their own price tags.

15. Ykkösbasaari does not replace/reimburse you for products that suffer, fire- smoke- or water damage.

16. If you are selling products for your company, you must let us know your business identity code.

YKKÖSBASAARI’S SALES GUARANTEE TERMS

Ykkösbasaari offers a sales guarantee for our sellers. If your sales profits do not cover your table rent, we will pay the difference! You do not need to let us know if you want the guarantee or not. If the terms are fulfilled, you will always get your money back when asked. The sales guarantee is valid for the first two weeks.

1. Price all items in Kirppari-Kalle. To get your sales guarantee, all sales must be traceable. ONLY THE PRICE IS NOT ENOUGH. Additional information on the items is needed in the case, we need to check the reasons for a return.

2. Only sell clean and items in good condition. The guarantee is not valid if the staff finds out you are selling poor conditioned items on purpose.

3. Keep your table clean and in good shape. The guarantee is not valid if the staff think you are keeping your place messy or overfilled on purpose.

4. Price your items in a fleamarket friendly way. A good guideline is to sell 10–30 % of the original price, depending on the condition of the item. The guarantee is not valid if the staff notes you are pricing your items too high or low, which leads to sales being too low.

5. Keep your items in your marketplace the whole duration of your sales period. The guarantee is not valid if the vendor is indisposed to bring items for sale during their sales period and does not cancel their table reservation on time.

6. If your sales are higher than the rent, the difference will not be refunded. The refund is calculated after the sales commission, from customers’ sales.